Відбувся науково-практичний семінар «Удосконалення роботи зі стейкхолдерами з метою підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти у Хмельницькому інституті МАУП».
У рамках засідання Науково-методичної ради відбувся постійнодіючий семінар з забезпечення якості освіти «Удосконалення роботи зі стейкхолдерами з метою підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти у Хмельницькому інституті МАУП».
Ефективність освітнього процесу залежить від врахування закладом освіти інтересів усіх зацікавлених осіб та його здатності до взаємодії зі стейкхолдерами в зовнішньому та внутрішньому освітньому середовищі.
Одним із важливих чинників забезпечення якості підготовки сучасних фахівців є тісна співпраця з стейкхолдерами, тобто колом осіб, які є зацікавленими у розвитку освітньо-професійних програм та майбутніх випускниках. Стейкхолдер – особа або певна група осіб, які впливають на організацію освітнього процесу закладом вищої освіти й реалізацію освітньої програми зокрема, або відчувають безпосередній вплив освітньої діяльності закладів вищої освіти та спроможні надати пропозиції, рекомендації щодо покращення ефективності освітнього процесу в закладі вищої освіти, підвищення його суспільного статусу та показників.
У Хмельницькому інституті МАУП систематично проводяться очні консультації та моніторинг щодо визначення цілей освітньо-професійних програм (бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти) та програмних результатів з урахуванням потреб роботодавців, здобувачів вищої освіти, академічної спільноти, випускників, аналізуються звіти та характеристики студентів-практикантів.
У Інституті виокремлено наступні підходи до співпраці зі стейкхолдерами: фокусування уваги на інтересах певного стейкхолдера, врахування інтересів основних (ключових) груп стейкхолдерів, урахування інтересів якомога більшої кількості стейкхолдерів.
Сформовано критерії регулювання та узгодження інтересів стейкхолдерів: відповідальності, впливовості, залежності, представництва, поточних та стратегічних намірів. Також у Хмельницькому інституті МАУП працюють над нормативним врегулюванням цього процесу через розроблення та затвердження внутрішніх положень про залучення стейкхолдерів до освітнього процесу.
На рівні Інституту стейкхолдери мають право впливати на:
- прозорість управлінських, організаційних, кадрових процесів щодо освітнього процесу в Інституті;
- організацію вступної кампанії;
- адаптацію здобувачів вищої освіти до академічного життя;
- оптимізацію і вдосконалення інформаційних ресурсів (бібліотеки, дистанційного середовища для навчання, офіційного веб-сайту тощо);
- покращення роботи інститутських сервісів (кафедра, деканат, органи студентського самоврядування, вчена рада тощо);
- формування академічної спільноти, несумісної з корупцією, академічним плагіатом, самоплагіатом, фабрикацією, фальсифікацією, списуванням, обманом, хабарництвом, необ’єктивним оцінюванням;
- створення груп сприяння академічній доброчесності, комісій з питань етики та академічної доброчесності, розвитку студентських організацій, гуртків, секцій, товариств тощо.
На рівні кафедри стейкхолдери мають право впливати на:
- розробку, моніторинг, періодичний перегляд освітніх програм та їх зміст;
- оцінку якості професорсько-викладацького складу за такими напрямами діяльності: професійні характеристики, педагогічна діяльність, науково- дослідна, навчально-методична та організаційна робота, міжнародна мобільність;
- вибір технологій і методів викладання навчальних дисциплін;
- якість методичного забезпечення навчальних дисциплін;
- якість і об’єктивність оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти щодо компетенцій, зазначених в освітній програмі;
- якість матеріально-технічної бази спеціальності;
- якість процесу набуття практичного досвіду здобувачами вищої освіти;
- якість наукової роботи та можливість участі здобувачів вищої освіти у академічній мобільності, наукових проектах, конференціях, публікаціях тощо.
Мета науково-практичного семінару: проаналізувати стан співпраці зі стейкхолдерами кафедр Інститут та груп забезпечення ОПП. В результаті аналізу визначити шляхи удосконалення співпраці з метою покращення якості підготовки здобувачів вищої освіти усіх ОПП.