МАУП
імені Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї  України
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ІНСТИТУТ ПрАТ “ВНЗ “Міжрегіональна Академія управління персоналом

Студенти-психологи Хмельницького інституту МАУП провели профілактичні бесіди з учнями Гімназії.

 

5–6 травня 2025 року студенти-психологи 3 курсу бакалаврату Хмельницького інституту МАУП Анастасія Косінська і Христина Грушевицька проводили профілактичні бесіди для учнів 9-х класів Комунального закладу загальної середньої освіти «Гімназія №21 Хмельницької міської ради».

Профілактичні бесіди присвячені актуальній та водночас тривожній тематиці небезпечних ігор, проявів насильства та формування навичок безпечної поведінки. Особливу увагу було приділено популярним серед підлітків небезпечним іграм, зокрема «Жовті та червоні двері», які на перший погляд можуть видаватися невинною розвагою, проте насправді несуть велику психологічну загрозу. Студенти доступно пояснили суть таких ігор, їхні потенційні наслідки для психіки підлітків, зокрема ризик виникнення страхів, тривожних станів, розладів сну та втрати контролю над реальністю.

Під час бесід обговорювалися також різні форми насильства – фізичного, психологічного, економічного та кібернасильства. Майбутні психологи допомогли учням усвідомити, як розпізнати подібні прояви в повсякденному житті, чому важливо не мовчати про насильство та до кого можна звернутися по допомогу.

З метою практичного закріплення матеріалу студенти провели гру «Коло безпеки», яка дала змогу кожному учаснику замислитися над тим, хто для нього є джерелом підтримки, де він почувається у безпеці, та як будувати межі у стосунках із оточенням.

Бесіди пройшли у теплій та довірливій атмосфері. Учні активно долучалися до обговорень, ставили запитання та ділилися власними переживаннями. Бесіди мали важливе профілактичне значення, сприяли розвитку емоційного інтелекту та відповідального ставлення до власного психологічного добробуту. Для студентів ця зустріч стала цінним практичним досвідом у межах підготовки до професійної діяльності.

Отже, проведені бесіди з практичними елементами засвідчили важливість своєчасного психопрофілактичного впливу на підлітків задля запобігання їхній участі в небезпечних іграх та форм насильства. Заходи сприяли підвищенню рівня обізнаності учнів щодо загроз, які можуть ховатися за, на перший погляд, «нешкідливими» розвагами, а також допомогли сформувати навички особистої безпеки та емоційної саморегуляції. Для студентів-психологів такі зустрічі стали не лише важливим етапом професійного становлення, а й підтвердженням значущості їхньої майбутньої ролі в освітньому та виховному процесі.