У Хмельницькому інституті МАУП відбулося засідання Ради роботодавців.
22 травня 2025 року відбулося засідання Ради роботодавців на якому обговорили внесення змін до Освітніх програм та перспективи працевлаштування здобувачів вищої освіти.
Засідання відбулося у змішаному форматі та у ньому взяли участь:
Ольга Чорна, начальниця управління організації надання безоплатної вторинної правничої допомоги та проведення медіації Північного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги.
Юрій Бевза, адвокат.
Роман Мурава, старший інспектор з особливих доручень відділу зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції в Хмельницькій області.
Кручик Ірина, заступниця директора Центру запобігання та протидії домашньому насильству Хмельницької міської ради
Чорна Наталія Василівна, кандидат психологічних наук. Керівник Центру психосоціального супроводу та професійного розвитку; психолог, психотерапевт; голова ГС «Психологи України»; психолог КЗ «Ветеранський простір».
Захожа Ольга Олександрівна, провідний психолог Хмельницького міського центру соціальних служб; сімейний та дитячий психолог; практик у напрямку клієнт-центрованої психотерапії.
Роботодавці з психологічних центрів долучилися до аналізу освітніх програм спеціальності «Психологія» бакалаврського та магістерського освітніх рівнів з метою підвищення її відповідності сучасним вимогам ринку праці. Під час зустрічі та обговорень вони акцентували увагу на актуальних потребах практичної психології, зокрема важливості формування у здобувачів освіти таких компетентностей, як уміння працювати з травматичним досвідом, навички кризового консультування, емпатійна комунікація, вміння працювати в команді мультидисциплінарних спеціалістів.
Роботодавці відзначили важливість інтеграції у програму навчальних дисциплін, що стосуються роботи з різними категоріями клієнтів – дітьми, підлітками, військовослужбовцями, людьми похилого віку, а також досвіду проходження практики в реальних умовах психологічних центрів. За результатами аналізу були надані конкретні пропозиції щодо удосконалення змісту навчальних модулів, посилення практичної складової, впровадження сучасних методів психодіагностики та психокорекції. Така співпраця є важливим кроком до формування якісної, прикладної та конкурентоспроможної освіти, що готує фахівців, здатних ефективно відповідати на виклики сучасного суспільства.
Також звернено увагу на доцільності інтегрувати дисципліну «Основи медіації» або «Психологія конфлікту і медіація» як вибіркову чи обов’язкову в межах бакалаврської чи магістерської програм з психології. Це сприятиме підготовці сучасного фахівця, здатного не лише розуміти природу конфлікту, а й ефективно допомагати в його подоланні.
Згідно з останніми змінами у законодавстві та стандартами вищої освіти, освітньо-професійні програми «Менеджмент», «Економіка» та «Управління персоналом та економіка праці» зазнали оновлень, спрямованих на підвищення їхньої актуальності та відповідності сучасним вимогам ринку праці.
ОПП «Менеджмент» та «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та ОПП «Управління персоналом та економіка праці» другого (магістерського) рівня вищої освіти оновленні згідно з наказом МОН України від 13.06.2024 № 842 «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти» та Постанови Кабінету міністрів від 30 серпня 2024 р. № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти». Зміни включають адаптацію до нових вимог ринку праці та інтеграцію сучасних підходів у навчальний процес, а також позицію «Загальні компетентності (ЗК)» розділу «IV. Перелік компетентностей випускника» доповнено пунктом такого змісту: « Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності». Приведено до нового порядку шифри і найменування галузі знань, код і найменування спеціальності.
Обговорили необхідність внесення змін до ОП «Правоохоронна діяльність» та ОП «право» бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти.
Зазначили що представлені програми є практико-зорієнтованими, а їх мета формування практичних умінь та навичок цілком достатня для успішного виконання професійних обов’язків у сфері права та правоохоронної діяльності. Натомість зазначили, що варто збільшити вивчення ділової української мови.
Під час засідання учасники поділились своїм баченням щодо співпраці роботодавців зі студентами та Інститутом, визначили основні виклики та можливості взаємодії із роботодавцями, наголосили на перспективах дуальної форми здобуття освіти та міждисциплінарних освітніх програм.
Усі присутні на засіданні підтвердили готовність до активної взаємодії Хмельницького інституту МАУП та роботодавців задля покращення освітнього процесу та розвитку професійних можливостей для студентів.
Дякуємо всім учасникам за конструктивний діалог!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |