МАУП
імені Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї  України
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ІНСТИТУТ ПрАТ “ВНЗ “Міжрегіональна Академія управління персоналом

Відбувся науково-практичний семінар «Досвід розробки та перспективи запровадження міждисциплінарних освітніх програм кафедрою економіки та управління Хмельницького інституту МАУП».

 

Система вищої освіти України активно реформується. Створюються умови для кращих можливостей здобувачів вищої освіти у формуванні індивідуальної траєкторії навчання, а також можливості для закладів освіти реалізувати свій потенціал.

Одним з важливих кроків до покращення якості формування професійної підготовки здобувачів є їх навчання за міждисциплінарними освітніми програмами. У Хмельницькому інституті МАУП розглядають такі можливості та перспективи.

У рамках засідання Науково-методичної ради, що відбулося 20 лютого 2025 року своїм досвідом і баченням поділилася кафедра економіки та управління.

Відбувся науково-практичний семінар «Досвід розробки та перспективи запровадження міждисциплінарних освітніх програм кафедрою економіки та управління Хмельницького інституту МАУП» модератором якого виступила завідувач кафедри економіки та управління, кандидат економічних наук Ганна Цимбалюк.

Міждисциплінарна освітня (наукова) програма передбачає опанування знання, що знаходиться на межі галузей знань, спеціальностей та/або належить до кількох спеціальностей, які і визначають її предметну область.

На початковому рівні (короткому циклі) вищої освіти можуть розроблятися міждисциплінарні – розширені – освітні програми за:

групою спеціальностей, що належать до однієї галузі знань;

однією галуззю знань;

групою спеціальностей, що належать до двох галузей знань;

двома галузями знань.

Метою запровадження розширених освітніх програм на цьому рівні освіти є, як правило, забезпечення формування результатів навчання, спільних для групи спеціальностей, що належать до однієї або двох галузей знань, та сприяння здійсненню здобувачем освіти усвідомленого подальшого вибору спеціальності для продовження навчання.

На другому (магістерському) рівні вищої освіти можуть розроблятися міждисциплінарні освітньо-професійні та освітньо-наукові програми за двома або трьома спеціальностями, що належать до однієї або різних галузей знань, метою запровадження яких є підготовка фахівців, які спроможні вирішувати комплексні проблеми в умовах невизначеності, а також забезпечувати подальший розвиток наукового знання.

Здійснення провадження освітньої діяльності за міждисциплінарними освітніми програмами – це сучасна європейська та світова практика підготовки майбутніх фахівців. Запровадження таких освітніх програм є надзвичайно актуальним та своєчасним, адже це створює додаткові переваги випускників закладів вищої освіти на теперішньому динамічному та багатогранному ринку праці. Багатогалузева спрямованість освітньої послуги закладу вищої освіти теж строює позитивний його маркетингово-іміджевий образ.