МАУП
імені Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї  України
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ІНСТИТУТ ПрАТ “ВНЗ “Міжрегіональна Академія управління персоналом

 

У Хмельницькому інституті МАУП відбувся науково-методичний семінар «Критерії контролю та оцінювання знань студентів як ефективний інструмент забезпечення якості освіти у Хмельницькому інституті МАУП».

 

18 вересня 2025 року у рамках засідання Науково-методичної ради відбувся Науково-методичний семінар «КРИТЕРІЇ КОНТРОЛЮ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ У ХМЕЛЬНИЦЬКОМУ ІНСТИТУТІ МАУП». Модератор: Парандій Валентина Олександрівна (директор Хмельницького інституту МАУП, кандидат історичних наук, доцент). Спікер:  Авсієвич Алла Валеріївна (декан гуманітарно-економічного факультету Хмельницького інституту МАУП, PhD).

 

Критерії оцінювання якості знань студентів – це важливий інструмент мотивації здобувачів освіти у Хмельницькому інституті ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом» та Хмельницькому економіко-правовому фаховому коледжі ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом».

Оцінювання це не лише засіб підрахунку балів, а й потужний інструментом для мотивації здобувачів освіти та відстеження їхнього індивідуального прогресу у навчанні. 

Важливо розкрити різні аспекти оцінювання: від традиційних методів до сучасних альтернатив, таких як формувальне оцінювання, портфоліо та самооцінювання. Особлива увагу у Інституті та Коледжі приділяють тому, як оцінювання може сприяти розвитку у здобувачів освіти самостійності, відповідальності та критичного мислення.

У Хмельницькому інституті МАУП та Хмельницькому економіко-правовому фаховому коледжі МАУП науково-педагогічний колектив спільно зі студентами працюють над важливістю створення позитивного освітнього середовища, де оцінювання сприймається не як загроза, а як можливість для зростання.

Оцінки допомагають студентам розуміти, до яких результатів вони мають прагнути. Регулярний зворотний зв’язок сприяє розвитку у студентів здатності самостійно оцінювати свої досягнення, а здорова конкуренція може стимулювати їх до кращих результатів. Високі оцінки є визнанням зусиль здобувачів освіти і підвищують їх самооцінку та дають їм відчуття власної компетентності. Завдяки оцінюванню студенти можуть зосередитися на найпроблемніших аспектах навчання і розподіляти свої зусилля ефективніше.

Оцінювання є потужним інструментом, який може як мотивувати студентів, так і знецінювати їхні зусилля. Коли оцінювання використовується як засіб для відстеження індивідуального прогресу та надання зворотного зв’язку, воно стає важливим мотиватором для навчання.

Для того, щоб оцінювання стало ефективним мотиватором, необхідно враховувати різноманітні фактори, такі як вид оцінювання, його регулярність, об’єктивність і прозорість критеріїв. Правильно організоване оцінювання може сприяти підвищенню якості навчання і досягненню високих результатів. 

Оцінювання не повинно бути лише кінцевою метою, а засобом для досягнення більш глобальних цілей: розвитку критичного мислення, творчих здібностей, навичок співпраці та самостійного навчання.

Мета науково-методичного семінару:

визначити

- як за допомогою оцінювання викладач може ідентифікувати труднощі, з якими стикаються студенти.

- як завдяки відстеженню прогресу викладач може своєчасно виявити ці труднощі і надати здобувачу освіти необхідну допомогу.

Розробити механізм за допомогою якого аналізуючи результати оцінювання, викладач може скласти індивідуальний план роботи зі студентом, спрямований на розвиток його сильних сторін і усунення слабких.