Участь у тренінгу «Будуй майбутню кар’єру, блокуючи Мобінг як фактор впливу».
6 листопада 2025 року для студентів Хмельницького інституту МАУП проведено тренінг «Будуй майбутню кар’єру, блокуючи мобінг як фактор впливу», метою якого було не лише ознайомлення з типовими формами та ознаками мобінгу, але й рефлексія причин його виникнення через призму художнього матеріалу – фільму «Диявол носить Прада». Тренінг проводився для студентів бакалаврату спеціальності Психологія, запрошувались також всі бажаючі.
Спікером виступила Альона Підлужна-Ткач, кар’єрна консультантка «СпівДія Кар’єра». Програма «СпівДія Кар’єра» реалізується за підтримки Blue Check Ukraine
Учасники працювали з кейсами, аналізували сценарії професійної взаємодії та досліджували, як негласні норми, стереотипи й ієрархічний тиск перетворюють робоче середовище з ресурсу на джерело стресу. Особлива увага приділялася усвідомленню власних меж і кордонів, розвитку навичок вербалізації неприємного досвіду та виробленню алгоритмів безпечної взаємодії з токсичною поведінкою – як з боку керівництва, так і з боку колег.
У ході заняття окреслили, чому мобінг має місце в сучасних реаліях ринку праці і чому саме молодь часто опиняється в епіцентрі таких явищ. По-перше, молоді спеціалісти насамперед менш захищені: вони шукають досвід, бояться втратити можливість працевлаштування або кар’єрний старт, що робить їх вразливішими до маніпуляцій і умовлянь погоджуватися на неприйнятні норми поведінки. По-друге, відсутність усталених професійних меж і реального досвіду дозволяє негативним практикам укорінюватися непомітніше: «так тут заведено», «це – частина роботи» – фрази, які нормалізують тиск. І зміни у структурі праці, конкуренція та постійна невизначеність посилюють готовність роботодавців і окремих працівників застосовувати певні методи управління задля швидкого результату.
Під час практичних частин тренінгу студенти відпрацьовували техніки самозахисту на міжособистому рівні: як формулювати відмову, як документувати інциденти, коли і куди звертатися по допомогу, а також моделі побудови підтримки в команді. Робота з фільмом дала змогу безпосередньо простежити механізми ескалації конфлікту, роль репутації та влади в дескримінаційних практиках і способи, якими персонажі зберігають або втрачають особистісну цілісність. Це сприяло не лише інтелектуальному розумінню проблеми, а й емоційному резонансу – важливому для майбутніх психологів, які працюватимуть з постраждалими.
Отже, тренінг підкреслив необхідність не лише знати ознаки мобінгу, але й розвивати вміння захищати власні межі, формулювати запити підтримки та створювати екологічні відносини в колективі. Для студентів-психологів це не лише профілактична навичка, а й професійна компетентність: вміння розпізнавати, документувати та працювати з наслідками мобінгу.
Щиро дякуємо пані Альоні за співпрацю!









