МАУП
імені Блаженнішого Володимира, Митрополита Київського і всієї  України
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ІНСТИТУТ ПрАТ “ВНЗ “Міжрегіональна Академія управління персоналом

У Хмельницькому інституті МАУП відбувся науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Вправа-діагностика «Карти Роршаха».

 

27 вересня 2024 року у Хмельницькому інституті МАУП відбувся науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Вправа-діагностика «Карти Роршаха» для психологів 2-3 курсів бакалаврату денної форми навчання.

Захід проводився на базі Простору «Вільна». Модераторами були: Світлана Баранова, викладач кафедри психології Хмельницького інституту МАУП; Антоніна Козак, практичний психолог Простору «Вільна».

Метод Роршаха є важливим інструментом у психодіагностиці та психологічних дослідженнях.

Основною метою тренінгу було опанування практичних інструментів по роботі з тестом Роршаха. Це важливий метод для вивчення несвідомих аспектів психіки людини, її емоційних реакцій та особливостей особистості.

Завдання тренінгу: можливість учасників поглибити свої знання та навички у використанні даного тесту; розвинути свою експертність і навчитися ефективно використовувати тест «Карти Роршаха» для створення індивідуальної терапії.

Під час заходу студенти ознайомилися з історією та основами методу Роршаха. Студенти вивчали принципи проективної діагностики, обговорювали мету та практичну цінність тесту.

Студентам було запропоновано аналізувати відповіді своїх одногрупників або підготовлені кейси, що включають реальні приклади інтерпретацій тесту.

Модератори та студенти разом аналізували отримані результати, обговорювали правильні та неправильні інтерпретації, робили висновки щодо складнощів та успіхів у процесі діагностики.

Метод Роршаха є проективним тестом, що дозволяє виявляти глибинні аспекти особистості. Студенти отримали можливість вивчити, як інтерпретація абстрактних зображень може відображати внутрішній світ людини: її тривоги, страхи, приховані бажання та особистісні конфлікти. Також студенти навчалися аналізувати не лише самі відповіді, але й невербальну поведінку, емоційні реакції респондентів.

Отже, для студентів-психологів цей тренінг був важливим: вони набули практичних навичок використання тесту Роршаха, що є важливою складовою професійної підготовки; знання про проективні методи та їх застосування в психологічній діагностиці значно розширились; аналіз карт Роршаха сприяв розвитку критичного мислення та навичок спостереження.

 Студенти також краще зрозуміли значення міжособистісної динаміки під час тестування, включно з тим, як власні очікування та упередження можуть впливати на результати діагностики.

Участь у тренінгу «Карти Роршаха» для студентів-психологів була цінним досвідом як з точки зору теоретичних знань, так і практичних навичок. Така практика допомагає майбутнім психологам краще підготуватися до реальних діагностичних ситуацій, розвиває їх здатність глибоко розуміти людину та її психічний стан, а також сприяє професійному зростанню.

Дякуємо модераторам Світлані та Антоніні за співпрацю!