У Хмельницькому інституті МАУП відбувся науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Вплив глобальних криз на рівень стресу в суспільстві: пандемія, війна та екологічна катастрофа»
27 березня 2025 року викладачі кафедри психології Хмельницького інституту МАУП провели для студентів-психологів бакалаврату 1-4 курсів і магістратури 1 курсу денної форми навчання науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Вплив глобальних криз на рівень стресу в суспільстві: пандемія, війна та екологічна катастрофа».
Тренінг спрямований на розвиток стресостійкості, підвищення рівня психологічної адаптивності та формування навичок саморегуляції в умовах глобальних криз. Учасники зможуть освоїти ефективні стратегії подолання стресу, навчитися керувати емоціями та розвинути навички підтримки себе та оточуючих у складних ситуаціях. Особлива увага приділяється технікам психологічного відновлення, зміцненню особистісних ресурсів і формуванню конструктивних підходів до реагування на виклики, спричинені пандемією, війною чи екологічними катастрофами.
На сучасному етапі глобальні кризи стають складовою частиною життя суспільства, впливаючи на психологічний стан людей. Пандемія, війна та екологічні катастрофи є значними стресогенними чинниками, що загрожують фізичному та психічному благополуччю людей.
Пандемія COVID-19 спричинила значний рівень соціальної ізоляції, страху перед хворобою та економічної нестабільності, що призвело до зростання рівня тривожності, депресії та інших психоемоційних розладів. Війна викликає хронічний стрес, пов’язаний із загрозою життю, втратою близьких і домівки, що сприяє розвитку посттравматичного стресового розладу (ПТСР), емоційного виснаження та загального зниження якості життя. Екологічні катастрофи, такі як стихійні лиха, забруднення довкілля та зміна клімату, також спричиняють тривожність і невизначеність щодо майбутнього, що може мати як короткострокові, так і довгострокові наслідки для психічного здоров’я.
Мета: виявлення та аналіз впливу глобальних криз, таких як пандемія, війна та екологічна катастрофа, на рівень стресу в молоді.
Модераторами заходу виступили: Валентина Олійник, к.пед.н., доцент; завідувач кафедри психології; Марія Яремчук, викладач кафедри психології; практикуючий психолог.
У ході заходу учасники досліджували особливості впливу кризових явищ на психоемоційний стан людини. Перший етап тренінгу був присвячений діагностичній частині: студенти проходили тест-опитувальник на рівень тривожності, що дало змогу кожному оцінити власний стан та виявити особисті тригери стресу. Аналіз отриманих результатів допоміг учасникам усвідомити, як глобальні кризи можуть спричиняти напругу, знижувати адаптивні можливості та впливати на загальний рівень психологічного благополуччя.
Наступним етапом тренінгу стала практична частина, яку проводила психологиня Марія. Вона представила комплекс вправ, спрямованих на зниження рівня стресу, розвиток навичок емоційної регуляції та підвищення стресостійкості. Учасники тренінгу опановували техніки дихальної релаксації, методики когнітивного переформулювання та вправи на тілесну розрядку. Особливу увагу було приділено навчанню методів самодопомоги, які можна застосовувати в умовах гострої тривоги або хронічного стресу, зумовленого соціальними потрясіннями.
Завдяки тренінгу студенти не лише отримали цінні знання про механізми впливу глобальних криз на психіку, а й здобули практичні навички, необхідні для збереження психологічного благополуччя в умовах нестабільності. Це дало їм змогу краще розуміти власні реакції на стресові події та використовувати ефективні стратегії для підтримки емоційного балансу.
Таким чином, тренінг «Вплив глобальних криз на рівень стресу в суспільстві: пандемія, війна та екологічна катастрофа» продемонстрував, що кризові явища суттєво впливають на психоемоційний стан людини, підвищуючи рівень тривожності та стресу. Завдяки діагностичному тестуванню учасники змогли оцінити свій емоційний стан, а практичні вправи допомогли їм опанувати ефективні методи саморегуляції. Отримані знання та навички сприятимуть покращенню стресостійкості, адаптації до кризових умов і збереженню психологічного благополуччя. Тренінг підкреслив важливість розвитку внутрішніх ресурсів для подолання стресу та необхідність впровадження таких програм у навчальні й соціальні практики.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |